Latvijas klimatiskajos apstākļos auto īpašnieki parasti riepu maiņu veic divas reizes gadā – rudenī un pavasarī. Izmantojot vienu riteņu disku komplektu, ir jāveic nesezonas riepas demontāža no diska un sezonas riepas montāža uz diska. Šie darbi ir jāveic ar speciālām, šim nolūkam paredzētām, iekārtām pie kvalificētiem riepu meistariem. Strādājot neprofesionāli un ar neatbilstošu aprīkojumu, pastāv liels risks sabojāt riepu un/vai disku. | |
Pēc sezonas riepas montāžas ir jāveic riteņa balansēšana. Arī riteņa balansēšana ir jāveic ar speciālu balansēšanas iekārtu. Nenobalansēts ritenis var radīt auto balstiekārtas un stūres sistēmas bojājumus, kā arī samazina auto vadīšanas komfortu. |
|
Riepu maiņa noslēdzas ar riteņu pieskrūvēšanu. Ir ļoti svarīgi, pieskrūvējot riteni, pielietot pareizu riteņa skrūvju pievilkšanas spēku. Šim nolūkam profesionālos riepu maiņas servisos izmanto dinamometrisko atslēgu. Nepietiekami pievilktas riteņu skrūves var izraisīt riteņa „pašatskrūvēšanos”, bet pārāk cieši pievilktas skrūves būs apgrūtinoši atskrūvēt, piemēram, mainot rezerves riteni. |